دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه های ایران باید همسوی دنیا در راستای سلامت و ایمنی حرکت کنند 

دانشگاه های ایران باید همسوی دنیا در راستای سلامت و ایمنی حرکت کنند 
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا به سمت  تحقق هدف بزرگی به نام  سلامت، ایمنی و محیط زیست رفته اند. دانشگاه های کشور هم باید به این سمت سوق داده شوند.
کد خبر : 857375

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسماعیل نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در اولین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: حدود ۲۴۰ کارشناس از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره ۲ روزه شرکت کرده اند. 

وی افزود: از جمله اهداف این دوره می توان به ارتقا و توانمند سازی کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و شناسایی زیست بوم دانشجویی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: همچنین در این دوره، ارائه خدمات به دانشجویان پس از حوادث دانشگاهی مانند سقوط از بلندی یا آتش سوزی نیز تشریح شد و به کارشناسان تعلیم داده شد‌. 

وی افزود: در حال حاضر هم افزایی و اشتراک تجربه بین کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها ضرورت دارد. 

نعیمی مطرح کرد: ساختار و فضای فیزیکی برخی از دانشگاه‌ها با استانداردها ایمنی فاصله دارند. بنابراین  متناسب با زیرساخت ها و با اولویت دانشگاه های کم برخوردار در تلاش برای ایمن سازی این دانشگاه‌ها هستیم. 

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برخی از کارشناسان سال‌ها با دانشگاه‌ها همکاری دارند، مراقب دانشجویان بیمار که قصد خودکشی داشتند، بودند اما  سال هاست که در حد کارشناس باقی مانده‌اند. ارتقای این همکاران جزو اولویت‌های سازمان است. 

وی با تاکید بر ضمانت اجرایی هشدار خطر به دلنشگاه‌ها گفت:  متاسفانه هم اکنون به نقاط حادثه خیز در دانشگاه‌ها توجهی نمی‌شود‌. مثلا ما به مسئولان داشنگاه شریف درباره نقاط حادثه خیر هشدار دادیم اما توحهی نشد تا سال ۹۸ حادثه‌ای ناگوار در این دانشگاه رخ داد‌. 

نعیمی با اشاره به اولویت سلامت جسمی و روانی دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر هزار و پانصد مشاور به صورت  پاره وقت و ساعتی با دلنشگاه ها همکاری می‌کنند‌. همچنین حدود سیصد کارشناس هم به صورت تمام وقت در خدمت دلنشگاه‌ها هستند. البته علم و دانش این کارشناسان نیاز به بازآموزی دارند. 

وی در پایان گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا به سمت  تحقق هدف بزرگی به نام سلامت، ایمنی و محیط زیست رفته اند. دانشگاه های کشور هم باید به این سمت سوق داده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته